Khamis, 30 Mei 2013

1 HARI 1 RESEPI - CHEF HANIELIZA

Hari ni nak kongsi cerita tentang buku resepi 1 Hari 1 Resepi tulisan Chef Hanieliza.. Best buku ni, kat dalam dia ada 365 resepi istimewa yang dihasilkan oleh Chef Hanieliza..Yang saya suka sgt pasal buku resepi ni sbb dia mudah faham..

Dah tu resepi dia mudah + simple (sesuai ler untuk org yang xpandai masak mcm saya ni), bahan yang digunakan juga bahan yang mudah untuk kita dapatkan atau beli dekat kedai2..Sesetengah buku resepi tu guna bahan yang tah pe2 smpai yang xpenah dengar pun ada..(hehe..) 

Pastu jimatttt..beli buku ni satu je dh leh masak semua jenis hidangan..sebabnye dalam buku ni ada resepi untuk nasi, lauk pauk, kuih muih segala bagai....(berbaloi beli).. sebab tu skali rembat sampai 2 buah buku ni. (1 buah bagi dkt husband bwk balik Kuantan..blh dia masak2 gak..hehehe)..

Ok la xnak leter panjang2...kalo nak tau lebih lanjut leh le pegi dekat kedai buku yang berdekatan dan beli..Pastu try masak..gerenti jadi dengan panduan buku ni.. 


Tarrrraaaa...ni ler rupa kulit depan buku 1 Hari 1 Resepi, 365 resepi istimewa Chef Hanieliza..dah terkoyak2 dh sbb ramai sgt yang berminat nk selak2 buku ni..hehe




Ini antara resepi2 yang terdapat dalam buku ni...gambar colourfull..tgk gbr je pun dh meleleh air liur..fuhh tu yg buat tergerak hati nak try memasak resepi yang ada tu..


Salah satu resepi kuih yang ada.. tak larat nak upload gambar banyak2..kalo nak tau resepi pe lagi yang ada beli la ye buku ni...(cewahh tolong promote ler plk)...tak de la ikhlas ni btol bgs buku ni untuk orang yang baru nk belajar memasak (mak saya yg terer masak pun refer2 buku ni gak try resepi yang xpenah dia masak lg le..)

8 ulasan:

  1. Salam..
    Mudah-mudaha buku 1 hari 1 resipi itu dapat memberikan inspirasi masakan seharian...

    BalasPadam
  2. mmg best buku ni chef..byk bg ilmu dekat saya yang xbpe pandai msk ni...hehe

    BalasPadam
  3. salam..saya pon ada kawan recommend bku ni, mudah untuk org yg baru nak belajar amsak (macam saya) heheh...tapi tak beli lagi. nanti mau cari.

    BalasPadam